DSO Tišnovsko

TIŠNOVSKEM NA KOLE

NEJKRÁSNĚJŠÍ CYKLOVÝLETY

1) MALHOSTOVICKÁ PECKA *; cca 13 km

Z Tišnova směrem na Černou Horu. Za městem začíná krásná cyklostezka Ivo Medka, na jejím konci doprava k Vitaru, sjezd na Drásov a Malhostovice. Tam odbočit doprava k Malhostovické pecce. Zpět do Tišnova přes Drásov. Pokud zvolíte cestu do Hradčan, čeká vás asi kilometr po velmi frekventované silnici Brno-Tišnov.

2) ŽELEZNÉ VÝHLEDY **; cca 24 km

Z Tišnova do Železného, asi 200 m za posledními domy zahnout doprava vzhůru na Stanoviska. Odměnou za dlouhé a dosti prudké stoupání po štěrkové cestě jsou výhledy po celou cestu přes Unín, Rohozec, Bukovice a Rašov. Následuje sjezd do Lomnice a kolem Besénku do Tišnova.

FD

3) ZA PAMÁTKAMI ** nebo ***

Z Tišnova po cyklostezce do Lomničky a údolím Besénku do Lomnice a přes Ochoz na rozcestí k Prudké - délka úseku 15 km.

** a) + 10 km - dále doleva po rovině okolo řeky do Borače (zastávka vlaku) a kolem Svratky a trati po rovině do Tišnova;

*** b) + 34 km - dále doprava do Doubravníku, Černvíru a Nedvědice (nádraží) - pozor, zvýšená doprava! Přes Sejřek a Maňovou do Pernštejnského Jestřabí. Dobrodružný sjezd z Jilmoví do Skryjí po modré turistické (nezpevněný terén), dále do Dolních Louček a přes Předklášteří do Tišnova.

K

4) NA BABYLON ***; cca 14 km

Z Borače - místní částí Vrby vzhůru do kopce lesní cestou až k rozhledně Babylon nad Kaly. Máte-li výhledů málo, zajeďte si ještě na Křivoš u místní části Zahrady a pak sjezd dolů do Dolních Louček. Odtud přes Předklášteří do Tišnova.

J

5) DECHBEROUCÍ ***; cca 15 km

Z Veverské Bítýšky po silnici na Lažánky. Asi po 1,5 km zahnete doprava na asfaltovou lesní cestu a asi 500 m po nezpevněné lesní cestě pořád vzhůru do Holasic a kolem jabloňových sadů až do Lažánek. Pak táhlé klesání lesnatým Maršovským žlebem do Březiny a kolem Svratky až do Tišnova.

D

6) ÚDOLÍM BÍLÉHO POTOKA A LIBOCHŮVKY **

Z Veverské Bítýšky kolem Bílého potoka k Hálovu mlýnu a přes Maršov a Braníškov k Vlkovské hájence - délka úseku 15 km.

a) + 10 km - po speciální cyklostezce od rybníka (koupání) do Deblína a dolů přes Vohančice a Březinu do Tišnova;

b) + 14 km - okolo rybníka (koupání) a údolími Blahoňovky a a Libochůvky do Dolních Louček;

c) + 25 km - po žluté turistické značce (nezpevněný terén) a přes několik mělkých brodů do Katova a Níhova (koupání) a přes Kutiny a Říkonín do Dolních Louček, Předklášteří a Tišnova.

H

7) BRODY BÍLÉHO POTOKA OFF ROAD **; cca 25 km

Vlakem do Níhova, pak po silnici do Katova, Křižínkova a Křoví. Na konci obce Křoví odbočit doleva na modrou turistickou značku, následuje sjezd lesem k Bílému potoku. Po modré po proudu přes 16 brodů na Šmelcovnu. Posledních asi 9 km vede z větší části po vyasfaltované lesní cestě a má charakter oddychového pohodlného dojezdu do civilizace.

M

8) NA KOZÁROV OFF ROAD ***; cca 44 km

Začátek v Tišnově, po trase výletu Malhostovická pecka. V Drásově odbočit vlevo na Všechovice a Skaličku (odtud off-road). Z Malé Lhoty na Kozárov je cesta zpevěná, ale pak následuje sjezd po modré turistické značce k Lomnici. Odtud po asfaltu údolím Besénku do Tišnova.