DSO Tišnovsko

PĚŠÍ VÝLETY PRO KAŽDÉHO

1) VYHLÍDKA NA TIŠNOV - 5,5 km

Tišnov, vlak – rozhledna Klucanina – Tišnov, vlak

Z nádraží v Tišnově na Komenského náměstí, odtud po modré turistické značce až na vrchol Klucanina s volně přístupnou rozhlednou. Dále po modré turistické značce zpět do Tišnova k hlavní silnici a poté zpět na vlakovou stanici.

2) KONIKLECE A VLÁČKY - 10,5 km

Čebín, vlak – rozhledna Čebínka – Malhostovická pecka – Drásov, zahradní železnice - Čebín, vlak

Z nádraží v Čebíně po hl. silnici směrem na Brno, po cca 300 m odbočit doleva na Drásov. Po cca 200 m se objeví žlutá turistická značka vedoucí na rozhlednu Čebínka. Odtud dále po žluté k silnici na Brno, za Čebínem zahnout doleva na Malhostovice (Malhostovická pecka je vpravo od cesty) a dále do Drásova (zahradní železnice - funkční úzkorozchodná železnice - viz http://www.feldbahn.ic.cz). Z Drásova pak po modré turistické značce zpět na nádraží v Čebíně. Rozhledna i železnice mají omezenou provozní dobu, ověřte na www.regiontisnovsko.cz.

3) PŘES LOMNICI DO BORAČE - 17,4 km

Tišnov, nádraží - Železné - Jamné - Lomnice - Borač, vlak

Z nádraží v Tišnově po zelené turistické značce kolem Železného na Stanoviska, odtud do Jamného. Odtud po naučné stezce do Šerkovic a podél Besénku do Lomnice. Stoupáním na Veselský chlum a po zelené turistické značce do Borače (vlaková zastávka).

4) NA PERNŠTEJN - 11,5 km

Prudká, vlaková zastávka – Doubravník – Černvír – Nedvědice – Pern- štejn – Nedvědice, nádraží

Z vlakové zastávky Prudká po červené turistické značce přes Doubravník až na náměstí v Nedvědici. Od kostela v Nedvědici po žluté turistické značce na hrad Pernštejn. Zpět z Pernštejna opět po žluté turistické značce na nádraží v Nedvědici.

5) DO TRENCKOVY ROKLE - 11,5 km

Skryje – Trenckova rokle – Drahonín – Skryje

Ze Skryjí proti proudu Loučky po červené turistické značce směrem do Trenckovy rokle. Z jejího vrcholu po neznačené cestě do Drahonína, zde u místní hospůdky doprava na Kopaniny (neznačeno) zpět na červenou turistickou značku k Loučce a po proudu do Skryjí.

6) ŠMELCOVNA A VÁPENICE - 11 km

Maršov – Šmelcovna – Lažánky - Maršov

Z Maršova po červené turistické značce na Šmelcovnu. Poté po proudu Bílého potoka po modré turistické k Hálovu mlýnu (ve starších mapách značen také jako Lažánský nebo Lažánecký), za ním po cca 300 m vlevo vzhůru po neznačené zpevněné cestě, po cca 750 m odbočit na lesní cestu kolem potoka a dále až na turistické rozcestí Lažánky. Odtud po zelené k vápenicím a pak vzhůru kolem potoka po neznačené cestě do Maršova.

7) ÚDOLÍM CHLÉBSKÉHO POTOKA - 13 km

Nedvědice – Skorotice – Kačiny – Chlébské – Nedvědice

Z Nedvědice po modré turistické značce na Skorotice, odtud po červené značce na rozcestí Kačiny a z něho klesáním po zelené kolem Chlébské- ho potoka zpět do Nedvědice.

8) VYCHÁZKOVÉ TRASY MIKROREGIONU PORTA

Jde o krátké výlety většinou 2,5 - 4 km. S ohledem na měřítko nebylo možné tyto výlety vyznačit přímo do mapy v tomto letáku, ale je v ní označen jejich začátek . Podrobné mapky jednotlivých tras si můžete stáhnout na webu www. regiontisnovsko.cz

9) PROHLÍDKOVÉ OKRUHY S AUDIOPRŮVODCEM

Od letní sezóny 2012 jsou v Tišnově, Lomnici, Doubravníku a klášteře Porta coeli vyznačeny prohlídkové okruhy a k nim jsou k dispozici audioprůvodce.